Ta parti för sjukvården

Sjukvårdspartiet Gävleborg är ett politiskt parti som sätter dig som patient i centrum. Oavsett vart du bor i Gävleborgs län ska du ha tillgång till god och nära vård! Vi är ett parti som bara finns lokalt i Gävleborgs län, och vi har funnits i ca ett kvarts sekel. Den senaste mandatperioden har vi varit med och styrt Region Gävleborg, och vi har visat att vi tar ansvar för sjukvården i Region Gävleborg!

Bli medlem

Som medlem stöttar du vårt arbete för en trygg och tillgänglig hälso- och sjukvård i hela Gävleborg. Du kan engagera dig aktivt i partiets arbete eller bidra som stödmedlem – båda sätten gör skillnad för vården nära dig

Inlägg från Facebook

18 minuter ago

Almedalsveckan börjar lida mot sitt slut & Sjukvårdspartiets representanter tackar för sig. Vi har hunnit med många intressanta seminarier & idéer som vi tar med oss hem😀 Region Gävleborg deltog med 2st seminarier: * Hot och våld mot samhällsbärande yrken ~ vem tar ansvar? * Är vård bäst i bolag? Sveriges mest omtalade primärvårds reform

1
3 dagar ago

Sjukvårdspartiet Gävleborg brinner för god och nära vård – oavsett vart i vårt vackra län som just du bor! En viktig del av sjukvården är tandvården, och där vill vi i Sjukvårdspartiet Gävleborg göra tandvården mer lättillgänglig. Vi har redan, inom Folktandvården, en mobil tandvårdstrailer som vi använder runt om i länet. Dessvärre räcker denna för närvarande bara till att hjälpa våra äldre på länets många äldreboenden. Fler måste få tillgång till denna service, och just därför vill vi i Sjukvårdspartiet Gävleborg införskaffa minst en mobil tandvårdstrailer till – så att vi i en inledande fas kan börja serva eleverna vid länets landsbygdsskolor med tandvård. Detta skulle avlasta ordinarie Folktandvårdkliniker och dessutom skulle många vårdnadshavare slippa skjutsa sina barn långa sträckor mitt under arbetsdagar. Sjukvårdspartiet Gävleborg ser till allas möjlighet att få god och nära vård!

11
1 Kommentarer
3 veckor ago

❤️

7
3 veckor ago

🇸🇪🇸🇪Glad Nationaldag🇸🇪🇸🇪

11
3 veckor ago

Idag hade synskadades riksförbund i Gävleborg bjudit in till politiker debatt. Det diskuteras bl.a. färdtjänst frågor, hjälpmedel, habilitering/rehabilitering, AI. Från Sjukvårdspartiet företrädde Anna Smith som hade många kloka inspel👏 Tack för en bra och sansad debatt🌱

14
3 Kommentarer